lördag 23 november 2013

Två tankar om egentid

När jag ska sticka ut och springa på helgen ropar tre barn: ”Jag följer med!” ”Det är min tur!” ”Får jag följa med?”

Men de springer inte lika fort som jag.

”Joho, jag springer fortare än du.” ”Jag också!”

”Ok, ni springer fortare än jag, men orkar ni springa en timme?”

”Vi kan ta cyklarna och följa med.”

”Kära barn, ni vet att jag älskar er oändligt mycket. Jag ska bara springa en timme, jag kommer tillbaka, vi kommer ses igen! Om jag får springa i min egen takt så kommer jag bli friskare, gladare och leva längre. Jag blir en bättre mamma. Alla människor behöver vara ensamma då och då, med sina egna tankar. En löparrunda är inte bara fysisk träning, man får tillfälle att tänka igenom saker och ting och man kommer på bra idéer. Jag kanske kommer på några bra presenter, till er!” (Nej, det där sista sa jag inte.)

”Men, får vi följa med?”

Jag ger mig. Det är trevligt med sällskap. En löparrunda är ett bra tillfälle att prata om ditten och datten. Det är riktigt bra kvalitetstid i friska luften. Mannen kan hänga med också. Varför har vi ingen hund?

Vill man springa ensam är det smartast att smyga ut när ingen ser, allra smartast när ingen annan är hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar