torsdag 21 november 2013

Skoinköp#2

Låt mig klargöra en sak: jag gillar inte att köpa skor. Jag köper skor för att jag måste ha någonting på fötterna. Punkt.
Bäst trivs jag i sandaler men det blir lite kallt någon gång efter augusti. Efter det gillar jag skor av typen barnskor men sådana är svåra att hitta i storlek 39. Höga klackar tar jag bara fram vid mycket speciella tillfällen. Jag är, med andra ord, en riktig tråkig människa när det gäller skor.

Men idag var det dags igen. Jag skulle äntligen få mina ilägg och samtidigt passa på och köpa skor för vinterlöpning. 


Det blev dubb-skor och för att ingen ska tvivla på att jag är en tjej har de lila detaljer. Jag kan inte riktigt fatta hur man tänker när man gör en sko som ska användas i terrängen så pass ljus men what the hell. De får bli smutsiga helt enkelt som något slags bevis för min vansinniga bedrift att ge mig ut när jag skulle kunna sitta hemma och äta choklad. Till vänster står mina ilägg, de känns knöliga och konstiga men det ska vara så enligt dem som vet sådant. Jag är inte van att ha stöd under fotvalven, de har liksom hängt i luften. Dessutom är det hela så fiffigt att det vänstra ilägget är 0,5cm högre än det högra. Mitt vänstra ben är nämligen lite kortare.

Det är verkligen värdefulla insikter som man får hos naprapaten och ortopeden. Det där med längdskillnaden av benen hade jag förresten misstänkt i ungefär 20 år. No kidding.

I helgen är det dags för den första gå/springturen på mer än en månad. Jag ser framemot det med skräckblandad förtjusning. Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar