söndag 7 juni 2015

Ett deppigt inlägg



Mitt andra inlägg på bloggen blir ett deppigt ett. I vintras, när jag tränade inför Women's Health halv-mara fick jag problem med hälen. Först var det inflammerad hälkudde och plantar fasciit (eller början till hälsporre, eller något ditåt) i kombination. Hälkudden blev bra, dock inte plantar fasciit:en. Under våren har jag alltså fått ägna mig åt gym, spinning och sedan vädret blev fint, cykling. Inget fel med detta, men jag längtar efter att s-p-r-i-n-g-a. (Och här lägger jag in en vänlig påminnelse om att det räknas som att springa även om det går rejält långsamt). Stegvis (heh, nästan ordvits där ju) har dock hälen blivit bättre och jag har kunnat ta allt längre promenader. Så förra veckan så ansåg jag att det var dags att testa lite löpning igen och gav mig ut och varvade löpning och gång i 20 minuter.

Det skulle jag tydligen inte ha gjort, för nu har jag ont i hälen igen. Tydligen var jag inte mogen för att springa ännu. Suck och stön. Nu när det är sommar och allt. Tröstar mig med att jag i alla fall kan gå och cykla. Gymmet finns ju dessutom alltid, även om det inte är särkilt kul att träna inomhus på sommaren.

Usch, inte ens choklad kan muntra upp mig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar