måndag 8 juni 2015

Ett gladare inlägg



Idag är jag på något bättre humör. Ingen löpning i sikte, men jag tog en långpromenad från hemvägen från jobbet. Utan hälproblem! Så himla skönt att jag uppenbarligen kan gå utan att förvärra hälen, var lite orolig i helgen för att jag skulle få problem att gå också. Med tanke på att jag är helt gångberoende vore ett sådant scenario en mindre katastrof såhär på sommaren.

Jag passade också på att göra lite armhävningar mot lämpliga räcken och bänkar som kom i min väg. Ville få liiite mer motion än bara gång, och vill gärna träna upp lite styrka. Och om jag inte kommer till gymmet får gymmet komma till mig, som det brukar heta. Med andra ord, om du vid 19-tiden ikväll såg någon stå högröd och svettig i ansiktet och stånka vid räcket brevid E4:an, precis utanför Hagaparken så var det troligen mig du såg.
Sedan vet jag att jag i längden måste hitta fastare former för min träning, och gärna ett rejält mål. Gå gör jag alltid, men vet att jag i längden inte kommer hålla igång någon annan träning utan att ha något att träna för. Nu är jag ju anmäld till Midnattsloppet men vet som sagt inte om jag kan springa. Nåja, får fundera på det vid annat tillfälle.

Dagens andra glada nyhet var att jag blev bjuden hembakade, chokladfyllda mandelbiskvier på jobbet idag. Av ingen annan anledning än att jag vid något tillfälle hintat att den som gillar att baka och inte visste vad hen skulle göra av godsakerna alltid kan bjuda mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar