måndag 8 juni 2015

Tretusen saker

Det är ungefär så många som behövs för en triathlon. Eller så många tankar som snurrar runt i huvudet.

Förra veckan hände någonting varje dag. Framförallt bestämde jag varje dag att jag inte skulle ställa upp i Uppsala triathlon bara för att sedan ångra mig och bestämma att jag ändå skulle ställa upp. Lite sent att backa nu. Men bara 11 grader i vattnet, det är faktiskt livsfarligt. Bäst att låta bli.

I torsdags fick jag min våtdräkt. Då blev det kul. I fredags simmade jag i bassäng med våtdräkt tillsammans med min simkompis EvaStina. Då blev det ännu roligare.



I helgen började det igen. Oron över vattentemperaturen. Hur gör man för inte förfrysa hjärnan? På facebooksidan Triathlontjter fick jag goda råd. Dubbla badmössor eller neoprenhuva. Smörja in ansiktet med vaselin. Öronproppar, speciella för simning.

Det blev en liten shoppingtur till slut. Bäst att vara förberedd.



Idag är det 12 grader i Fyrisån. Det behövs två grader till för att simningen ska bli av. Jag vet inte vad jag ska hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar