måndag 5 januari 2015

Hej 2015!

Nu är det här, ett nytt år. Jag började det nya året ungefär som jag slutade det förra: med tidsbrist och lätt jobbpanik, löpning som terapi och choklad som belöning. Same same but different.

Men det kan ändå vara dags att sammanfatta lite. För att få ta en chokladbit till.

Det blev mer än 1100 löpta kilometer, det tycker jag är fint. Övrig träning har nästan inte existerat, lite yoga, lite simning, lite cykling och väldigt lite styrketräning. De där små hantlarna som jag köpte för ett år sedan ligger fortfarande under sängen och skäms.


2014 i staplar och siffror

Men. Jag kom igen efter den berömde benhinneinflammationen, ökade distansen till halvmara och vågade så småningom att springa lite snabbare också. Finaste upplevelsen var löpningen vid havet på Roslagsleden. Svårt att slå och jag längtar dit. Gör hemliga planer att springa där igen i sommar.

Nu väntar några halvmaror och annat kul. På nyårsdagen stack jag ut för att hälsa på min vän Kung Björn och jodå, han var kvar, stilla och kungligt i sin hög.


Gott Nytt År Kung Björn!

Så här års är det ganska många deadlines, just nu två stora och några små. Ingen tid för att dra igång andra storslagna projekt och det finns till och med risk för inställda löppass. Så är det och jag är en förnuftig människa som kan förhålla sig till det.

Men så har jag hamnat i dåligt sällskap. Folk som tycker att jag ska prova på både det ena och det andra. Jag föll för grupptrycket och gick med på galenskapen som börjar på tri och slutar på athlon. Nu på lördag är det dags för 
  • 150 meter simning (i bassäng)
  • 4 km cykling (på träningscykel)
  • 1 km löpning (på band)
Det låter inte så farligt. I informationen utlovas att "alla får köra två heat". Vadå, ska jag göra galenskapen två gånger? 

Igår var jag på gymmet och tränade att cykla på träningscykel och att springa på band. Det gick bra, jag trillade inte av men löpbandet var bland det tråkigaste jag har upplevt. Det var tråkigare än tråkigt, helt obeskrivligt. Bra att komma ihåg när jag springer i minusgrader nästa gång.

Men nu kör vi! Undrar om jag får en medalj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar