torsdag 22 januari 2015

Målbilden

Det här med styrketräningen alltså. Varför håller jag på med det? Jag skulle bara kunna fortsätta springa utan att det skulle hända någonting hemskt. Tror jag i alla fall.

Jag har samlat ihop några anledningar:

  • Jag vill rädda hela mina kropp från förfallet, alltså inte bara mina ben och alla muskler som har med löpning att göra. När jag är gammal vill jag vara en stark liten gumma!
  • Jag vill bli en bättre löpare
  • Jag vill utvecklas och utmana mig själv


Kvällspaddling vid Barnens Ö i somras

Bra anledningar som motiverar. Men sedan kom jag på en anledning till som slår alla andra med hästlängder: jag kommer att bli bättre på att paddla kajak och kanot! Nu är detta ingenting jag gör speciellt ofta, bara på somrarna närmare bestämt, men när jag väl gör det vore det kul att ha lite mer kraft i överkroppen. Mer kraft, bättre paddling, mer njutning.

Så jag tänker på fina paddelturer, som den på bilden, när jag är på gymmet. Jag tänker på lugnet på vattnet, smaken av havssalt på läpparna och den vackra naturen. Hur vi går i land på en liten ö för att fika.

Det är något mäktigt med att ta sig fram med sin egen kraft. Det kan vara löpning, cykling, paddling eller vad som helst. Man är nära naturen, elementen och just då är det inte så många saker som är viktiga. 

Det blir min målbild nu. Plus att jag självklart kommer springa snabbare än blixten.

Bilden är suddig men jag älskar den. Den är tagen med en mobilkamera från en guppande kajak på kvällen. Med tanke på det blev den ändå ganska bra! Det är dottern och jag som paddlar, maken har tagit bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar