tisdag 2 december 2014

Pang!

Där gick startskottet. Efter 10 långa dagar mer eller mindre ofrivillig vila började jag idag på ett nytt träningsprogram.

Halvmarathon sub 2 timmar.

Sub. Två. Timmar. 

En utmaning, tänkte jag först. Nu tänker jag: äsch, det är mer som en rekommendation. Någonting omkring två timmar blir fint. Träningspassen är mer som förslag. För det mesta vill jag ut och springa och då kan det vara trevligt om fru RunKeeper kan föreslå hur jag ska springa. Långpass, intervaller eller tempo. Så småningom går det riktiga startskottet i Berlin och då ska det främst vara kul att springa mitt första lopp i mitt hemland i en stad som var delat i öst och väst när jag växte upp. 

I helgen var jag i Madrid, utan mina snabba skor. Men ändå kom jag till paradiset: Decathlon. Äffaren som har allt, verkligen allt för alla möjliga sporter. Första reaktionen var panikkänsla: men jag behöver ju ingenting! Jag tog några djupa andetag och kom på att det gör jag visst det. Jag kom ut ur affären med en löparryggsäck för mina kommande långpass och en "running by night" tröja med en massa fiffiga detaljer och reflexer. Klart jag behövde det. Några saker till barnen slank med också. Samt isostars-bars till Lisa. Tänk att man måste åka till Madrid för att hitta rätt sort. Jag köpte nästan snabba strumpor, löparsolglasögon, en ny klocka och lite annat också. Självbehärskningen var på topp med andra ord.

Den nya tröjan fick följa med på pass ett av det nya träningsprogrammet. Funkade fint! Bild kommer kanske någon gång, när jag har lärt mig att ta snygga tränings-selfies. Alltså aldrig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar