måndag 15 december 2014

Lucia kom med ljus

Efter vad som känns som flera veckor av olika nyanser av grå i bästa fall och kolsvart mörker i värsta fall kom Lucia med ljuset. Tillsammans med ett tunt snötäcke och gnistrande is blev det dubbelt upp.

Gratis ljusterapi.

Den där gula saken till höger, det är solen. Hej min gamle vän, det var länge sen!

Det var inte så mycket att fundera över i lördags morgon. Snabb frukost, på med löparkläderna (yes, neonfärgade - sorry Anja!), ut ur dörren, vända till lägenheten för att byta mina vanliga löparskor mot icebugs och sen var jag iväg. 15 km blev det, på ren solenergi.


Blå himmel, vit snö. 

I söndags var det lika fint, lite mindre snö och mycket mindre is. Jag drog ut igen och tog en liten annan väg kring Kung Björns hög, genom terrängen och genom is och snö. Intressant.

Två dagar med sammanlagd 25km, imorse kändes benen hur fina och fräscha som helst. Ha! Men det regniga ruskvädret var tillbaka och jag var tvungen att jobba. Under dagen kom den smygande, muskelvärken i vaderna. Nu kurerar jag mig med choklad och längtar efter nästa runda. I bästa fall blir det på onsdag. I värsta fall på lördag. Veckan innan jullovet är det det bästa som jag kan erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar