tisdag 21 januari 2014

Merino tuesday

Just nu sitter jag på mitt kontor iförd underställ och strumpor i merinoull. Merino-tuesday så att säga.

Anledningen för klädvalet är inte att det är ovanligt kallt här inne men att jag hade tänkt att komma hit efter lämningen på skolan, byta om till löparkläder för att bege mig ut på en runda i snön. En fin tanke men redan på vägen kom jag på att jag nog hade glömt mina löparbrallor.

Jag kollar i min väska och hittar:

Ett par icebugs
Löparjacka
Löparvantar
Buff
Mössa
Hörlurar och telefon
...men inga brallor.

Jag känner mig ungefär lika smart som fåret som var källa till min sexiga utstyrsel och ska snart hem igen för att hoppa in i brallorna. Mäh.

Tur att det inte är långt i alla fall. Tänk om jag hade pendlat till Stockholm. Hur gör folk egentligen som springer på lunchen och byter om på sina arbetsplatser? Känns som en mycket stor bedrift att bara få ihop logistiken.

I princip redo att förvandlas till en snöleopard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar