fredag 29 maj 2015

Presentation av ny bloggare (plus affärsidé)

Goddagens!

Mitt namn är Christine och jag blev inbjuden av Natalie att bli ny bloggare här på Träning och choklad. Jag har en lång och ganska komplicerad relation till det här med träning. Jag älskade träning och hade mycket rörelseglädje redan som liten.

Sedan började jag skolan och kom i kontakt med skolidrotten. Lång historia kort: Den institutionaliserade mobbning som skolidrotten innebar tog effektivt död på såväl rörelseglädje som självförtroende. Smärtsamt medveten om hur långsam, svag och klumpig jag var började jag i vuxen ålder på en resa för att återupptäcka den rörelseglädje jag kände som barn.
Lång historia kort, del 2: Det gick långsamt men det gick. En dag kanske de längre versionen kommer.

Idag gillar jag att springa och är en stolt snigel. Eftersom jag under träningen inför Women's Health Half-Maraton i vintras skadade hälen har det under våren mest blivit spinning, lite gym (sluta skratta, jag sa lite) och cykling. Förhoppningen är att jag ska börja springa så smått nu igen, och jag hoppas kunna vara med på Midnattsloppet.

Min relation till choklad är också lång, och den är däremot helt okomplicerad. Jag älskar choklad! ALL choklad. Eller tja...Den där 99% chokladkakan var ingen höjdare ska jag väl säga. Faktum är att jag nog egentligen har en förkärlek till "fulchoklad" -dvs. sån som består av högst 75% kakao. Lindtchocklad är annars en favorit, och precis innan detta publiceras satte jag i mig tre Lindt-kulor med jordnötsfyllning. Varsågoda för info.

Jag hoppas att jag kommer få anledningen att återkomma till ämnet choklad framöver. Nu över till andra halvan av inlägget, där jag tipsar om en affärsidé.

För ett tag sedan så fick jag äran att testa denna godbit:




Detta är alltså KitKat med smak av grönt té. Det må låta jättekonstigt, och färgen på den lilla guldklimpen är skitläskig, men det är seriöst det godaste jag har ätit i godisväg på väldigt länge. Smaken är söt och mild, påminner lite om Wafers vaniljrån.

Dessa (alltför) små godbitar finns dock än så länge inte att köpa i Sverige. Så, för den som känner att starta eget skulle det vara en mycket bra affärsidé att börja importera asiatisk KitKat och sälja vidare. Jag lovar att jag skulle bli stamkund i sådana fall.
Enligt ryktet finns KitKat i Asien* dessutom i ännu fler annorlunda smaker. Är de hälften så goda som den på bilden så lovar jag att köpa på mig ett lager av sådana också när någon väl kommit igång med importen.

*Jag skriver Asien för jag är osäker på exakt vilka länder. De länder där de garanterat säljs är Singapore och Kina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar