fredag 29 maj 2015

Min fina cykel

Jag köpte den 1992. Jag hade tagit studenten, jobbat på glassfabrik en sommar och gick in i affären för att köpa en cykel att cykla långt på. Den kostade 1500 DM, det var mycket pengar då för en cykel. 

Första turen gick genom skotska höglandet. Det var tufft. Sedan har cykeln fått följa med till Sverige. Cykla till Öland och lite annat skoj. 1,5 mil cykling varje dag i många år, till labbet där jag doktorerade. 


Idag tog jag fram den, efter fem års vila. Den var grå av all damm. Spolade av, gjorde rent och gick till cykelaffären. 

Nu är den redo för lite provcykling. En ny hjälm blev det också. Imorgon rockar vi loss! 

Jag ska höja sadeln och ta bort pakethållaren fram. Och lite annat fix. Men nu känns det nästan som om jag har kommit ut ur vattnet och upp på cykeln! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar