måndag 3 november 2014

Några månader i bilder

Ojojoj. Tiden springer iväg och jag hinner inte skriva någonting förutom det jag absolut måste skriva för att få in lite cash på kontot.

Som tur är har jag dokumenterat lite med telefonens kamera. Sommarens höjdpunkt var springturerna längs Roslagsleden på Väddo. Det bara råkade vara så att den stugan som vi hade hyrt låg precis vid leden (jag lovar, det var en slump!), en kväll gav jag mig ut och sprang norrut. Efter några kilometer över stock och sten i skogen hamnade jag vid den här fina stranden.

Jag kommer inte ihåg namnet på stranden men den var fin.

Just då tänkte jag: det är för sådant här jag springer. Att kunna hamna på en liten strand vid havet, känna endorfinerna rusa i kroppen samtidigt som ett lugn sprider sig. Springa vid havet ligger helt klart på plats ett.

Det är inte alltid jag har havet till hands och väl hemma igen, efter alla semestrar, var det dessutom dags att träna inför alla mil-lopp. På programmet stod intervaller, 800 och 400 meter, och jag tyckte att det var lämpligast att avverka dessa på Studenternas IP. Då har man i alla fall målet i sikte.

Intervaller på bana - egentligen rätt kul

Samma dag som skolan började sjönk temperaturen med 15 grader men lagom till Tjejmilen var det varmt igen. Gaby och Uschi kom från Berlin och som alltid var vi noga med att ladda upp med choklad innan loppet.

Snabba skor och choklad. Nu saknas bara en egen bana för Team Nagalius.

Tjejmilen är kul men det är lite dumt att det är 32000 tjejer som ska springa samtidigt. Det blir lite trångt.

Två veckor efter var det dags för Kung Björn loppet. Mycket svalare, mycket mindre folk och mina ben var snabba. Jag sprang milen på otroliga 55:44 och kunde knappt tro det själv. Jag blev glad. Och trött.

Vad vi är bra!

Har jag sagt att jag gillar hösten? Förra veckan var det höstlov, det gillade jag ännu mer och passade på med två riktiga långa och snabba rundor hos mina föräldrar. Längs vattnet igen, men den här gången en flod.

Löprunda på morgonen runt floden Lesum.

Nu är det november, istället för att deppa ihop ska jag springa så mycket det bara går. Utnyttja de ljusa timmarna på dagen för att tanka energi och jobba när det är mörkt. Eller när det regnar väldigt mycket.

Det är därför jag springer. För att jag mår bra av det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar