onsdag 16 april 2014

Två varv kring Lesum

Äntligen påsklov!
Förkylningen är under kontroll och jag ska hinna ikapp med allt springande. Just nu är jag i den staden där jag gick gymnasiet. Under fyra års tid bodde jag vid en nästan perfekt löpsträcka och då sprang jag inte en enda gång.

Dags att göra upp med det förflutna och ta två varv. Det blev den nästan perfekta löprundan innan halvmaran:


Nästan perfekt är det för att det är asfalt hela vägen. Annars är det bara fint. Efter första varvet stod maken och sonen beredda med sportdryck och druvsocker och lite pepp. Det gjorde susen. Medvind på andra sidan floden också, motvinden efter bron blev en liten utmaning. Men det blev bättre när jag sprang in i parken där jag en gång i tiden krockade med ett träd när jag åkte pulka. Det var långt iinnan jag gick gymnasiet förresten.

Jag gjorde också en liten social studie över andra löpare (inte allt för många på en blåsig tisdagförmiddag) och framförallt "walkers" som de kallas här. Stavgångare. Men de släpade mest stavarna efter sig. Jag ska spana lite mer på morgondagens runda. Kan hända att det blir några bilder tagna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar