torsdag 3 april 2014

En lös äggula i varje hand


På vintern brukar jag sätta på mig pyjamas hemma efter jobbet. Men nu är det sommartid och ljust på kvällarna. Nu kan man sätta på sig träningskläderna istället och ta en kvällsrunda.

I förrgår blev jag omsprungen av en lös hund på Gottsundagipen. Det är stor skillnad på människor och hundar när det gäller att springa. Det ser mindre ansträngt ut när hundar springer. Fast om man jämför hundar och barn är skillnaden inte alltid så stor. Min son som är fyra år, han springer istället för att gå.

Det var en stor hund som sprang förbi mig på gipen, och den sträckte ut sin spänstiga kropp i varje språng.
Det är klart, det finns hundar och hundar. Jag mötte en tax också. Den gick i koppel med sin matte och var ganska fet. Övergödd kan man säga. Den får väl mycket god mat kan jag tro. Köttbullar i gräddsås.

23 dagar kvar till Women´s health halvmarathon. Jag har hittills sprungit 16 km som längst. Fem kilometer kvar att öka på med. Har gått ner fem kilo i vikt sedan början av träningsprogrammet för fem veckor sedan. Om jag avstått från chips, glass och choklad kanske jag skulle gått ner tio kilo.

Fick ett bra löpartips häromdagen: man ska tänka att man har en lös äggula i varje hand när man springer. Och händerna ska man röra bakåt och framåt i färdriktningen, inte i sidled och höjdled.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar