torsdag 27 februari 2014

Ett bra blogginlägg är det som blir av


Jag läser journalistik, och i boken står det ”Inte heller bloggar har något journalistiskt läsvärde om de inte vilar i faktisk kunskap om något.”
Oj då.
Jag har en del ”faktisk kunskap” om träning och choklad.
Men vad menas med ”vilar”?
I boken står det också ”Den genre som är helt fri från det kravet är kåseriet.”
Ok, men då är det här ett kåseri istället.
Ett kåseri i en blogg.
Jag har anmält mig till Women´s health halvmarathon.
Det slutgiltiga beviset för att jag är dum i skallen?
Kanske. 
Pratade redan i höstas om att springa det loppet, startade RunKeepers klara-halvmarathon-om-ett-halvår-program, och fick ont i ryggen.
Nu har ryggontet gått över och för fyra veckor sedan startade jag ett 12-veckors halvmarathon-program.
Det började snöa och slaska.
Förra veckan startade jag ett 9-veckors klara-loppet-program. Det har varit perfekt springväder och löpningen har gått som smort. Har inte hört talas om något 6-veckors halvmarathon-program, så jag hoppas det ska fortsätta att fungera bra.
Förresten, om det inte gå vägen så får man väl ändå sin Goodiebag när man hämtar nummerlappen? Den är värd 500 kr och det kostar bara 495 kr att springa loppet, så då har man ändå tjänat 5 kr.  
Kravet på att ”vila i faktisk kunskap” har avhållit mig från att skriva i bloggen. Men idag slog det mig att det kanske är med bloggar som med träning.
Ett bra träningspass är ett som blir av. à Ett bra blogginlägg är ett som blir av.
Det är bättre med ett litet blogginlägg än inget alls.
Hitta den bloggform som passar dig.
Jag har hittat min: Kåseribloggeriet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar