torsdag 12 december 2013

Vad har de, som jag inte har?

Förra veckan stod jag med löparskorna i ena handen och en chipspåse i andra och övervägde: Springa? Äta chips? Springa? Äta chips? Jag väljer……… att……... springa!

Haha, jag är bäst!

Men, det gick inte att springa, för det hade blivit vinter. Det var halt och kallt. Så plötsligt! Det här var inte schysst! :-( Fast det är fint med snö! :-) Men, Fredrick springer ju!? Och Natalie?! Det är en massa folk som springer ändå!?

Vad har de som jag inte har?

Jag vet inte vad alla har, men jag kan kolla vad Fredrick, min man, har:
1.      Airtrim –andningsfilter med värmeväxlare.
2.      Icebugs –dubbade löparskor.
3.      Syntetmössa med ventilationshål.
4.      Tunna löparhandskar.
5.      Underställ i merinoull.

Det blir dyrt det här. Och inte kan jag äta några chips heller eftersom den nya regeln säger att man måste springa först.
 
I dag har varmare luft vandrat in över Sverige, solen skiner, och det finns bara en sak att göra; ut och springa! Hoppa sicksack mellan isfläckarna innan nästa kallfront med snö sveper in.

1 kommentar: