söndag 22 februari 2015

Sportlov

Vecka 8 är det sportlov i Uppsala. Nästan alla åker bort. Till Sälen eller till Kanarieöarna.

Vi har en annan tradition. Vi passar på och blir sjuka istället. Då missar man ju i alla fall inget i skolan, som dottern sa.

Jag ska inte gnälla för mycket. Det var rätt lindrigt i år (jag tar i träd ungefär 1000 gånger nu). Dottern var lite febrig och kände sig hängig. Jag kände mig lite som en disktrasa ibland. Sonen var nöjd med att vi faktiskt stannade inne förutom på lovets första dag när jag tvingade ut barnen med de berömda sista orden "ingen är sjuk och det är inte snöstorm, nu går vi ut!".

Vi hade faktiskt tänkt att hitta på lite roliga saker. Utflykt till storstaden för att gå på tekniska museet. Gå på biblioteket och låna böcker. Köpa en ny bokhylla på Ikea. Kanske rentav sporta, om vädret skulle tillåta.
Det blev inget av det och jag var lite ledsen för det. Vad är det för lov egentligen? I alla fall inget sportlov, snarare ett sjuklov.

Jag har sportat i alla fall. Två gånger gym, två simningar och två löprundor blev det. En anmälan till en ny utmaning. Bara chokladen har jag slarvat med igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar