måndag 16 februari 2015

Mera choklad!

Nu har det hänt igen. Alldeles för mycket prat om träning, alldeles för lite prat om choklad.

Så bra att jag fick en påminnelse på facebook häromdagen: choklad är en grönsak! Det är fullständigt logiskt, choklad är nämligen en böna och bönor är nyttiga. Men i den norska artikeln står det dessutom att choklad är bra för immunsystemet och jag vet att forskning visar att choklad är bra för snälla bakterier som bor i tarmen. Forskarna kan forska fram bra grejer!

Som om det inte räckte hittade jag detta i ett träningsmagasin under rubriken "Supermat för dig som tränar".

Ur tidningen "Triathlon".
Varför jag äger just den tidningen pratar vi inte om.

Då så. 40 gram mörk choklad om dagen i hälsosyfte. Inget problem! Glöm proteinshakes, magnesiumtabletter och annat mumbojumbo, jag ska ha min choklad!

Tro det eller ej, det var faktiskt en bra påminnelse för att jag har slarvat rätt rejält med mitt chokladintag. Det har varit fokus på så mycket annat och då är det lätt att glömma. Förlåt min lilla mörka böna, jag kommer tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar