torsdag 19 juni 2014

Choklad, choklad och ännu mer choklad

Jag har springförbud just nu. Jag är förkyld med ont i halsen och kroppen och benhinnorna tycker att jag har överdrivit intervallträningen på sistone. Naprapaten höll med, gjorde sina tricks med nålar och laser och massage och skickade hem mig med förhållningsordern att vila åtminstone till midsommardagen och att skippa intervallerna ett tag.

Imorgon är det midsommarafton och jag har fått ordern (jag, ännu en sådan) att fixa efterrätt. Chokladkaka med jordgubbar ska det bli. I affären idag kom jag på att jag hade glömt hur mycket mörk choklad jag behövde, köpte 200g för säkerhets skull. Sedan blev jag osäker, ska det vara bak-choklad eller finchoklad? Bäst att säkra upp och köpa både sorterna, man vill ju inte stå där med fel choklad och ännu mindre med en misslyckad efterrätt. Hela midsommarafton skulle bli förstörd.

Hemma upptäckte jag att behöver 100g.
Vad ska jag göra med resten?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar