torsdag 6 mars 2014

Springa, simma eller jobba?

Det är frågan inför morgondagen.
Idag hoppade jag över gruppträningen. Mina benhinnor ville inte det, de sa nejnejnej i tisdags. Igår planerade jag att simma istället, på morgonen. Men då kom jobb emellan.

Hur ska jag göra imorgon förmiddag? Alternativen är

  1. Springa
  2. Simma
  3. Jobba
Mina benhinnor (och knän) säger att jag ska simma. Crawla på du, bara med armarna, så kan vi ben ligga i vattnet och slappa lite. Resten av kroppen och framförallt hjärnan säger: ut och spring! Du måste träna inför halvmaran. Men då håller vi inte för halvmaran, svarar behnhinnorna. Simma ska du.
Luther säger att jag ska jobba.

Kan vi göra så här, undrar jag lite diplomatiskt: om jag jobbar en timme ikväll (helst en och en halv timme egentligen) får jag simma imorgon. På söndag blir det långdistanspass, 14km eller egentligen 2x7km. Då får benhinnorna och knäna vara med.

Alla blir glada: Luther, benhinnorna och resten. Som vill springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar